single

Jak zwiększyć swoją efektywność w pracy?

Odpowiednie przygotowanie oraz organizacja czasu a także hierarchizacja zadań to szansa na to, by w pracy osiągać lepsze efekty. Regularnie trzeba także dbać o wietrzenie pomieszczeń i ćwiczenia w czasie przerwy, by pokonać ból głowy oraz poczucie senności. Posiłki spożywamy na spokojnie, by odzyskiwać energię.

Zorganizuj pracę

Warto dobrze do pracy się przygotować. Wszystkie zadania jakie w ciągu dnia będą do wykonania należy sobie zanotować. Następnie segregujemy obowiązki w kolejności zaczynając od tych, które są najbardziej pilne i ważne a kończąc na tych, które mogą być wykonywane nieco później.

Skupiamy się na jednym zadaniu

Wielozadaniowość a także odpowiednia podzielność uwagi to bardzo ważna kwestia w pracy w domu, która pozwala na wykonywanie kilku obowiązków jednocześnie. Jednak może mieć to negatywny wpływ na osiągane efekty pracy. W danym momencie więc warto będzie skupiać się na jednym zadaniu jakie trzeba realizować w danej sytuacji.

Zadbaj o stanowisko pracy

Własne biurko, okno z naturalnym światłem a także dostęp świeżego powietrza oraz przestrzeń. Takie warunki pracy sprawią, że będzie można zachowywać należytą efektywność w trakcie pracy. O czystość czy porządek na stanowisku pracy można dbać samodzielnie. Ale bezpieczeństwo czy ergonomię stanowiska powinien zagwarantować nam pracodawca.

Odpoczywaj podczas pracy

W czasie przerwy trzeba pamiętać o tym, by odpoczywać. Rozciągamy się, wykonujemy kilka prostych ćwiczeń. Dzięki temu między innymi pobudzi się krążenie krwi w organizmie, dotleni się mózg i uzyska energię do działania. Przerwy w pracy mogą być dłuższe albo odbywać się częściej np. gdy są upały. Jeśli chodzi o przerwy i czas ich trwania w trakcie upałów pracodawca może je nieco przedłużyć.

Zdrowe posiłki

Jedz i pij

Posiłki, które składają się z warzyw i owoców będą dostarczać energii do pracy i sprawia, że będzie można działać bardziej efektywnie. Spożywamy je bez pośpiechu oraz poza stanowiskiem pracy. Nie zapominamy także o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Nie spożywamy wyłącznie kawy czy herbaty. Sięgamy jak najczęściej po czysta wodę albo soki naturalne. O uzupełnienie płynów dbamy szczególnie w trakcie wysokich temperatur.

Pracodawca w trakcie upałów powinien zapewnić nam darmowe napoje. Soki czy woda do picia powinna być dostępna w każdym momencie pracy. Jeśli nie zostaną zapewnione napoje będzie można zgłosić skargę do Inspekcji Pracy na działania pracodawcy.

Usuń rozpraszacze

W trakcie pracy wyciszamy prywatny telefon i nie korzystamy z portali społecznościowych. W ten sposób będzie można unikać sytuacji, w której uwaga zostanie rozproszona przez powiadomienia, nie będzie sprawdzania smsów czy maili. Pozwoli to skupić się w ciszy i spokoju na pracy. Z komórki korzystać powinno się w momencie, gdy będzie się miało w pracy przerwę.

Przewietrz pomieszczenie

W trakcie pracy trzeba pamiętać o tym, by zadbać również o należyte wietrzenie pomieszczeń. To ważna kwestia, ponieważ wietrzone pomieszczenia dostarczą do mózgu świeże powietrze, praca będzie więc sprawniejsza, organizm dotleniony i będziemy lepiej wykonywać swoje zadania.